هفتمین دوره انتخابات هیات رییسه گروه تخصصی برق

 

 

 

دانلود جدیدترین جزوه آموزشی دیجسایلنت بر اساس ویرایش 15.1.7 - 15.2.8 - 2016

DIgSILENT PowerFactory 2016 SP3

DIgSILENT PowerFactory 15.1.7 x86

DIgSILENT PowerFactory 15.2.8

دانلود رایگان فایل پی دی اف آزمایشگاه از سایت موسسه خراسان

http://khorasan.ac.ir/eidiani/index.php/digsilent

در تابستان 1395 به عنوان یکی از صد عضو فعال ارشد آیتریپلی در ایران شناخته شدم

اطلاعات بیشتر در لینک زیر

http://goo.gl/JLWxPL

Senior Member IEEE

Award: Second Place, Top researchers in engineering in Khorasan

لوح تقدیر به خاطر کسب رتبه دوم پژوهشگران برتر در گروه فنی مهندسی در استان خراسان

در هفنه پژوهش و در نمایشگاه بین المللی مشهد، پژوهشگران برتر استان خراسان رضوی در تاریخ 16 آذر 1394 معرفی شدند. امسال بر خلاف سالهای قبل، پژوهشگران فقط با طرح پژوهشی کاربردی مورد مقایسه قرار گرفتند و مقاله های مجلات و کنفرانسها، تاثیری در این رتبه بندی نداشت.

عتوان طرح پژوهشی:

ارزیابی اثرات اضافه شدن مزرعه جدید بادی مصوب خواف در شبکه خراسان از نقطه نظر قابلیت اطمینان و پایداری شبکه

 همکاران اصلی طرح:

مهندس داریوش یزدان پناه و مهندس سید محسن صدر از شرکت برق منطقه ای خراسان، که باید از همین جا از ایشان تقدیر و تشکر کرد.

 خلاصه و معرفی طرح :

در این پروژه برای اولین بار در مطالعات مزرعه های بادی در ایران، 575 مگاوات مزرعه بادی به طور دقیق، در خواف مدل زده شده است.

تحلیل استاتیکی، بررسی اضافه بار، اضافه و کاهش ولتاژ، پایداری ولتاژ استاتیکی و دینامیکی، پایداری گذرا و قابلیت اطمینان در این بررسی لحاظ شده اند. مدل دقیق شبکه ایران به همراه مدل دقیقی از سرعت باد و توربین در نیروگاه بادی نیز استفاده شده است. تمام مدل سازی ها برای بررسی حداکثر توان انتقالی بین شبکه خراسان و شبکه سراسری، پس از ورود این مزارع بادی انجام شده است و در انتها، نشان داده شده است که اتصال این واحدها تا سال 95، برای شبکه خراسان، مشکل پایداری ایجاد نخواهد کرد و شبکه خراسان می‌تواند تا 1400 مگاوات توان را به شبکه سراسری ارسال نماید.

 ویژگی های عمده طرح :

الف- بررسی اثرات تلفات، تحلیل استاتیکی، اضافه بار، اضافه و کاهش ولتاژ، پایداری ولتاژ استاتیکی و دینامیکی، پایداری گذرا و قابلیت اطمینان شبکه خراسان قبل و بعد از اضافه شدن 575 مگا وات مزرعه بادی

ب- تعیین توابع توزیع احتمال توان خروجی توربین‌ بادی از روی توزیع احتمال سرعت باد و منحنی توان توربین

ج- تعیین ظرفیت معادل مزرعه بادی خواف در مقایسه با واحدهای معمولی با معیار قرار دادن قابلیت اطمینان

د- ارائه راهکار فنی-اقتصادی برای بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه پس از ورود مزرعه بادی خواف

ه- بررسی ATC یا حداکثر توان انتقالی بین شبکه خراسان و سراسری، برای فروش بیشتر انرژی

 اهمیت طرح از نظر علمی، فنی، اقتصادی، اجتماعی و :

نیاز روز افزون به انرژی الکتریکی، نگرانی از محدود بودن انرژی فسیلی و آلودگی محیط زیست، باعث شده است انگیزه کافی برای استفاده از انرژی های نو ایجاد شود. همچنین با توجه به منابع طبیعی موجود در خراسان، استفاده از انرژی باد در این منطقه، ارزش بسیار بیشتری پیدا کرده است. به دلیل ماهیت متغیر و تصادفی باد، توان خروجی نیروگاه بادی هم متغیر می‌شود و از کنترل پذیری مناسبی برخوردار نیست. لذا اولین تأثیر نیروگاه بادی بر شبکه، تغییر شدید قابلیت اطمینان سیستم است و واضح است که نصب ظرفیت مشخصی از نیروگاه بادی در مقایسه با مقدار مشابه از نیروگاههای معمولی، تأثیر متفاوتی بر روی کل پارامترهای شبکه و مهمتر از همه، قابلیت اطمینان خواهد داشت. لذا باید ظرفیت معادل واحدهای بادی را در مقایسه با واحدهای معمولی به دست آورد تا در مطالعات برنامه ریزی، بتوان از آنها استفاده کرد.

حال با توجه به سیاستهای توانیر و برق منطقه ای خراسان و امکان اضافه شدن تعداد زیادی نیروگاه بادی به شبکه خراسان، باید از دید برنامه ریزان شبکه، مطالعات جامعی انجام شود تا توانایی شبکه پس از اتصال این واحدها، افزایش یابد.

 

پاسخ تشریحی کنکور ارشد برق سال 94 دانشگاه‌های دولتی- بررسی سیستم‌های قدرت

 

گاه افتد که کودکی نادان - به غلط بر هدف زند تیری

 

یکی از طرح‌های اینجانب با همکاری دوستان شرکت برق منطقه‌ای خراسان (مهندس مهدی علومی، هاشم مرتضوی، داریوش یزدان‌پناه، سید مجید هاشمی) و مهندس عاملی، به عنوان طرح پژوهشی برتر سال 1393 توسط سازمان ملی بهره‌وری ایران انتخاب شده است.

 

Research Productivity Awards, Presented to

Dr. Mostafa Eidiani, Mehdi Oloomi, Dariush Yazdanpanah, Hashem Mortazavi, Kazem ameli, Majid Hashemi

in recognition of the Beat Productivity Research during the year 2013-2014

By: Roya Tabatabaei Yazdi

Head of National Iranian Productivity Organization

 

 

پ

 

نود و دومین مقاله اینجانب در بیست و دومین کنفرانس مهندسی برق ایران، دانشگاه شهید بهشتی، اول خرداد 93 پذیرفته شد.

Hydrothermal Scheduling Flexiblity Enhancement with Pumped-Storage Units

 

نود و یکمین مقاله اینجانب در کنفرانس (IEEE) زیر پذیرفته شد(PEOCO2014)

Flexible Economic Load Dispatch Integrating Electric Vehicles, 2014 IEEE 8th International Power Engineering and Optimization Techniques

 

 

نودمین مقاله اینجانب در کنفرانس (IEEE) زیر پذیرفته شد (aims2013.info)

 Intelligent Control Systems for Futuristic Smart Grid Initiatives in Electric Utilities, Paper No: 1569850769, First International Conference on Artificial Intelligence, Modelling & Simulation (AIMS), Kota Kinabalu, Sabah (Malaysia) 3 – 5 December, 2013

 

یک سایت خوب برای دریافت اطلاعات در زمینه قدرت  نوشته شده توسط همکار خوبم دکتر هاشم نیا

http://www.power4u.ir/

 

 هشتاد و نهمین مقاله اینجانب در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی برق چاپ شد

 

89- تعیین (ای تی سی) شبکه خراسان با در نظر گرفتن محدودیت استاتیکی و دینامیکی.

88- ارزیابی اثرات اضافه شدن 500 مگاوات واحد جدید بادی در شبکه خراسان از نقطه نظر قابلیت اطمینان و پایداری شبکه

http://psc-ir.org/Home/PresentationSchedule#tb-3

 

 

 

 

مهر 1393 - کتاب خلاصه درس و حل مسائل بررسی سیستم‌های قدرت به همراه تمام سوال و جواب تشریحی سوالات کنکور ارشد بررسی سیستمهای قدرت قابل دانلود است.

 

 

اسفند 91- برای دومین سال و هفتمین فصل، مقاله یک نفره اینجانب به عنوان یکی از 25 مقاله داغ در سال 2012 انتخاب شد

http://top25.sciencedirect.com/subject/energy/11/journal/international-journal-of-electrical-power-energy-systems/01420615/archive/42/

 

هشتاد و هفتمین مقاله اینجانب در مجله ISI زیر با Impact Factor 0.3 پذیرفته شد.

TURKISH JOURNAL OF ELECTRICAL ENGINEERING & COMPUTER SCIENCES, . (ISI- 2011 Impact Factor: 0.283).

 http://mistug.tubitak.gov.tr/bdyim/kabul.php?dergi=elk

 

قابل توجه دانشجویان ارشد و دکتری علاقمند به کار علمی مورد نیاز کشور

 

دانشجویانی که فکر میکنند توانایی انجام کارهای مورد نیاز کشور، در صنعت برق را دارند  و میخواهند کار مفیدی برای کشور خود انجام دهند و در حال گرفتن پایان نامه هستند؛ میتوانند پایان نامه خود را به کمک استادشان بگونهای تعریف کنند تا مورد حمایت صنعت برق قرار بگیرد. به دانشجویان ارشد حدود 3.5 میلیون تومان و دکتری حدود 7 میلیون تومان کمک میشود.

حتی دانشجویانیکه که فارغ التحصیل شدند به شرط انجام یک فصل از پایان نامه برای صنعت برق، از حمایت مالی 80 درصد مبالغ فوق برخوردار میشوند.

 

 

اول شهریور 1391- برای پنجمین فصل پیاپی، مقاله اینجانب توسط سایت الزویر به عنوان مقاله داغ انتخاب شده است. مقاله شماره 20 در لینک زیر:

http://top25.sciencedirect.com/subject/energy/11/journal/international-journal-of-electrical-power-energy-systems/01420615/archive/39/

10/3/1391- برای دومین سال پیاپی، دو مقاله اینجانب توسط سایت الزویر به عنوان مقاله داغ انتخاب شد مقاله های شماره 7 و 13 لینک زیر

http://top25.sciencedirect.com/subject/energy/11/journal/international-journal-of-electrical-power-energy-systems/01420615/archive/38/

 

9/3/1391 - امسال تمام سوالات کنکور ارشد بررسی سیستمهای قدرت دانشگاه آزاد، دقیقا از کتاب اینجانب آورده شده است. لینک زیر را ببینید

www.eidiani.ir/arshad-azad-91.zip

 

 

 

هشتاد و چهارمین مقاله ISI اینجانب در مجله  (TURKISH JOURNAL OF ELECTRICAL ENGINEERING & COMPUTER SCIENCES) پذیرفته شد.

هشتاد و سومین مقاله اینجانب در مجله ISC مهندسی برق مجلسی چاپ شد.

 

21/11/1390 - مقاله داغ  - تنها استاد مهندسی برق در ایران با 2 مقاله داغ یک نفره (2و5)

January to December 2011 full year: TOP 25 Hottest Article (9)

October to December 2011: TOP 25 Hottest Article (2,5)

July to September 2011: TOP 25 Hottest Article (7,12)

مقاله داغ یعنی چی؟ نظر اساتید درباره مقاله داغ:

دکتر گئورگ قرهپتیان (امیرکبیر)

آقای دکتر عیدیانی، ضمن تبریک، این مقاله نشاندهنده اینست که مقاله شما بیشترین توجه را در بین تمامی مقالههای آن مجله از دید بانک اطلاعاتی داشته است و از تمام مقالهها بیشتر دانلود شده است.

دکتر مسعود علی اکبر گلکار (خواجه نصیر)

آقای دکتر عیدیانی، اگر مقالهای در مسیری پیش برود که تعداد زیادی نویسنده به آن رجوع کنند؛ آن مقاله به یک مقاله داغ تبدیل میشود. همچنین باید تعداد زیادی ایده جدید و مفید داشته باشد تا نقطه شروعی برای بقیه نویسندگان باشد.

دکتر محمد حسن مدیر شانهچی (ایلینویز)

دکتر عیدیانی عزیز، مطمئن هستم که این مقالات در رزمه کاری شما در ایران بسیار مفید خواهند بود.

دکتر ابراهیم واحدی (BC-Hydro, Fellow IEEE)

آقای دکتر عیدیانی، از اینکه دو مقاله شما به عنوان مقاله داغ انتخاب شدند؛ به شما تبریک میگویم.

دکتر فرزاد دیهیمی (استاد گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه شهید بهشتی)

مقالات داغ که توسط ناشرین مختلف معرفی میشوند به مقالاتی اطلاق میگردند که مورد توجه خوانندگان قرار گرفتهاند و تعداد دانلود آنها در یک بازه زمانی، قابل توجه بوده است.

 

نقل است وقتی آدم به زمین آمد و از حوا جدا ماند بسیار غمگین بود و بسیار گریه میکرد و راه توبه را نمیدانست، یک روز جبرئیل به نزدش آمد و گفت: تنها را پذیرش توبه تو در پیش خداوند، قسم دادن خدا به بهترین فرزندانت است. سپس این دعا را به آدم یاد داد. آدم این دعا را خواند و خدا، توبه آدم را به خاطر فرزندان خوبش بخشید. و آن دعای معروف اینست:

الهی یا حمید به حق محمد(ص).... یا عالی و به حق علی(ع)....  یا فاطر به حق فاطمه(س)....  یا محسن به حق الحسن(ع).. یا قدیم الاحسان به حق الحسین(ع)

 

 

یا کاشف الکرب عن وجه الحسین اکشف کربی بحق اخیک الحسین

ای برطرف کننده غم و اندوه از روی حسین بحق برادرت حسین، اندوه و مشکل من را برطرف کن

3/10/1390

 برای دهمین سال پیاپی به عنوان استاد پژوهشگر در استان انتخاب شدم

2 مقاله اینجانب به عنوان 2 مقاله داغ در سایت الزویر انتخاب شده است

اینجانب تنها دارنده مقاله داغ یک نفره در مهندسی برق در ایران شدم

 

 

خیلی از عمرم را صرف متنفر بودن از کسانی کردم که از من متنفرند

حالا فهمیدم که باید در گیر دوست داشتن کسانی باشم که مرا دوست دارند.

 

25/8/1390 - مقاله داغ  - تنها استاد مهندسی برق در ایران با 2 مقاله داغ یک نفره (7و12)

TOP 25 Hottest Article (7,12)

Most Read International Journal of Electrical Power & Energy Systems

Articles

 

Download my Hot Papers and Most Read Articles

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142061510001948

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142061505001365

 

Relevance Paper in "Assessing Voltage Stability"

相關論文在評估電壓穩定性 - 联皮书评估电压稳定- Relevantie Paper in "beoordelen Voltage Stability" - の関連性の紙は、"電圧安定性を評価する" -प्रासंगिकता में कागज "वोल्ट स्थिरता का आकलन" - Documento de relevancia en la "Evaluación de la Estabilidad de Voltaje" - Papier Pertinence dans "évaluation de la stabilité de tension"

A reliable and efficient method for assessing voltage stability in transmission and distribution networks 
International Journal of Electrical Power & Energy Systems, Volume 33, Issue 3, March 2011, Pages 453-456
Mostafa Eidiani

 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142061510001948

 

Relevance Paper in "Dynamic ATC"

动态的可用传输能力的相关性纸” - 相關論文在動態可轉移能力” - Papier Pertinence de «capacité de transfert dynamique disponible" - "गतिशील उपलब्धहस्तांतरण क्षमता" में प्रासंगिकता कागज - Relevancia del papel en "la capacidad dinámica de la transferencia de conocimiento"

 

FAD-ATC: A new method for computing dynamic ATC 
International Journal of Electrical Power & Energy Systems, Volume 28, Issue 2, February 2006, Pages 109-118
M. Eidiani, M.H.M. Shanechi

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0142061505001365

 

 

 

"If something is worth doing then it's worth doing well"

ضرب المثل: اگر كاری ارزش انجام دادن داشته باشد پس ارزش خوب انجام دادن هم دارد

حدیث از پیامبر: هر کدام از شما کارى را انجام مى دهد، باید آن کار را خوب و استوار انجام دهد

حدیث از پیامبر: من دوست دارم کاری که به من واگذار شده به بهترین نحو ممکن انجام دهم

 

روستای اروست (تابستان 90)

http://www.orost.ir/page/badab-soort.aspx

سنگاپور - مالزی 2011

 

  

سعدی (باب چهارم در تواضع)

سگی پای صحرا نشینی گزید                 به خشمی که زهرش ز دندان چکید

شب از درد بیچاره خوابش نبرد                 به خیل اندرش دختری بود خرد

پدر را جفا کرد و تندی نمود                      که آخر تو را نیز دندان نبود؟

پس از گریه، مرد پراگنده روز                    بخندید کای مامک دلفروز

مرا گر چه هم سلطنت بود و بیش           دریغ آمدم کام و دندان خویش

محال است اگر تیغ بر سر خورم              که دندان به پای سگ اندر برم

توان کرد با ناکسان بدرگی                     ولیکن نیاید ز مردم سگی

 

 

حقوق استاد در برابر دانشجو:

 1-     رفتار قاطع با دانشجو

2-     استاد پیش بینی پذیر باشد

3-     دست یابی آسان به استاد

4-     مواجه عادلانه و منصفانه با دانشجو

5-     نگاه مناسب به دانشجو

6-     دانشجو امانتی نزذ استاد است

7-     رازداری

8-     رعایت حریم خصوصی

9-     احترام به دانشجو (بدون شرط) – دانشجو احساس کند ارزشمند است

10-استاد فقط ابزاری برای رشد دانشجو است

11-از تعلیم دانشجو به ستوه نیاید

 

           امام سجاد درباره حق شاگرد بر استاد می فرمایند:

" حق شاگرد تو این است که بدانی خداوند بزرگ به واسطه دانشی که به تو داده و به آن دلیل که خزانه های خود را بر تو گشوده، تو را سرپرست فراگیرانت قرار داده است اگر مردم را خوب آموزش دهی و با آنان بد رفتاری نکنی و از تعلیم ایشان به ستوه نیایی، خداوند از فضل خود بر دانش تو میافزاید و اگر دانش خود را از آنان دریغ داری و با در هنگام تعلیم بد رفتاری کنی، بر خداوند سزاوار است که علم و شکوه آن را از تو بازگیرد و جایگاه تو را از دل مردم بیرون آورد."

 

          چهار عاملی که باعث توفيق استاد در عرصه تعليم و تربيت ميشود:

 

 

1- قدرت علم، 2-  جاذبه معنوي، 3- نشاط اخلاقي، 4- رفتار صميمي

 

اصل اول: قدرت علمي و توانايي علمي

الف- محتوا و مطلب

ب- مطالعه جامع

ج- بنيه علمي

د- توان تبيين و ارائه

ه- بردباري و حوصله

و- ابتكار و نوآوري

ز- پرسشمداري

 

اصل دوم: جاذبه معنوي

الف- پارسايي و تقوا

ب- صفا و اخلاص

ج- علاقه و عقيده

د- مسئوليتشناسي

 

اصل سوم: نشاط اخلاقي

الف- خوشرويي

ب- وقار و متانت

ج- راستي و امانت

 

اصل چهارم: رفتار صميمي

الف- ارتباط ساده و صادقانه

ب- روح پذيرايي

ج- احترام علمي


 

حقوق دانشجو در برابر استاد

1-                 تلقی استاد به عنوان پدر واقعی و روحانی

2-                 ارج نهادن به استاد و تجلیل از مقام ‏علمی وی

3-                 تواضع و فروتنی در برابر استاد

4-                 به نیکی یاد کردن از استاد

5-                 حق‏شناسی از استاد

6-                 سپاسگزاری از ارشاد و هشدارهای ‏استاد، اگر چه با توبیخ و انتقاد و گزندگی‏ همراه باشد

7-                 تحمل جور و تندرویهای استاد

8-                 زودتر از استاد در درس حاضر شدن

9-                 رعایت ادب و نزاکت در برابر استاد

10-            عدم ایجاد مزاحمت‏برای استاد

11- عدم تحمیل وقت تدریس بر استاد

12- مراقبت از حرکات و رفتار خود درمحضر استاد

از مهمترین وظایف دانشجو این است که با اشتیاق و علاقه به سخنان استاد گوش فرادهد، نگاهش را بر او متمرکز سازد و با تمام ‏وجود به او روی آورده، با دقت در گفته‏های ‏وی بیندیشد و آن را در حافظه خویش نگه‏دارد تا او را به اعاده سخن ناگزیر نسازد. دانشجو باید بی جهت نگاه خود را از استاد برنگرفته، به این سو و آن سو ننگرد. بویژه درلحظاتی که با استاد گفتگو می‏کند و یا استاد بااو سخن می‏گوید، با لباس و انگشت و ... بازی نکند و خمیازه نکشد و نیز در محضر استاد با دیگران در گوشی و پنهانی صحبت‏نکند و نخندد

13- رعایت لطف بیان و تنظیم صدا هنگام گفتگو با استاد

دانشجو باید در خطاب به استاد، دارای‏ حسن تعبیر و لطافت‏بیان باشد و به او نگوید: چرا، نه، قبول نداریم، چه کسی چنین گفته، این سخنی که شما می‏گویید در کجاست و یا ماخذ آن را در کجا می‏توان یافت؟ نبایدبگوید: آنچه به خاطر دارم و یا دیگران نقل‏کرده‏اند با گفتار شما مغایرت دارد. اگر هدف دانشجو در این چون و چراها بهره‏گیری از استاد است، باید در جلسه‏ دیگری غیر از جلسه درس و یا در جلسه‏ خصوصی آنها را مطرح کند. اگر هم ناگزیر است که در همان جلسه، پرسشهای خویش‏را مطرح کند، شایسته است ‏به جای الفاظ مذکور لحن خود را تلطیف کرده، بگوید: اگر به‏ ما چنین بگویند، اگر این سخن را قبول نکنیم‏ یا اگر از ما بپرسند به چه دلیل می‏گویی، درپاسخ چه بگوییم؟ و عباراتی از این قبیل.

14- نادیده گرفتن اشتباهات لفظی یا علمی استاد

آنچه مسلم است تنها معصومان ‏علیهم السلام از اشتباه و لغزش مصونیت دارند و بشر عادی، گرچه دارای مراتب بالای علمی هم باشد، گاه‏ دچار لغزش و اشتباه خواهد شد. بنابراین، نباید شاگرد هنگام غفلت و اشتباه استاد چهره خود را دگرگون سازد و یا با اشاره به‏دیگران بفهماند که شخصا رای و سخن استادرا مردود می‏داند. اگر زبان استاد به تحریف کلمه‏ای شتاب‏ گرفت و به علت جابه جا شدن حروف کلمه، واژه و تعبیری از زبانش خارج شد که دارای‏ مفهوم زننده‏ای بود، شاگرد باید آن را نشنیده‏گرفته، به کلی فراموش کند و برای کسی بازنگوید.

15- پیشدستی نکردن شاگرد به پاسخ پرسشها در محضر استاد.

16- قطع نکردن سخنان استاد

17- پرسش به موقع شاگرد

18- نباید به خاطر شرم از پرسش دریغ‏ورزید.

19- تکریم استاد هنگام طی طریق با او.

باید حرکت و راه رفتن در معیت استاد، نمایانگر احترام و محبت‏به او باشد. او را از دور با صدای بلند نخواند یا از پشت‏سر و از راه دور به او سلام نکند. شاگرد باید خود را نزدیک ساخته، سلام و تحیت‏ خویش را با صدای معمولی و متعارف به استاد تقدیم‏کند. به هر حال هر رفتاری که نشانه تکریم و احترام استاد باشد، بر طالبان علم لازم است. این احترام‏ها علاوه بر آنکه کوشش ادای حق ‏استاد است، باعث رشد و شکوفایی صفات‏نیک دانشجو و برکت در عمر علمی وی‏می‏شود.

 

  

حدیثی نورانی‏ از امیر مؤمنان علی‏ علیه السلام در خصوص بزرگداشت مقام عالم‏:

یکی از حقوق دانشمند بر تو این است‏که زیاده از حد از او پرسش نکنی و دست ‏به‏دامانش نگردی. اگر بر مجلس دانشمند واردشدی و ملاحظه کردی که گروهی از مردم نزد او به سر می‏برند، بر همه آنها سلام کن، کلام‏ویژه خود را بدان عالم عرضه دار و برای‏ نشستن جایگاهی در برابرش انتخاب کن. با گوشه چشم و چشمک زدن یا با دست‏ خود در حضور او اشاره مکن و در مقام ستیز و مخالفت ‏با سخن او، پیاپی مگو که: فلانی‏چنین گفت، فلانی چنان گفت. از طول ‏همنشینی با دانشمند دلتنگ مشو. مثل‏ دانشمند مثل خرما است. باید در انتظار به‏سر بری تا رطبی از درخت‏ بر تو افتد. پاداش‏ دانشمند از روزه‏دار و سحر خیز و شب‏زنده‏دار و جنگجوی در راه خدا فزونتراست

 

 

نظرات چند دانشجو درباره استاد

 

         یک استـاد چگــونه نبایـــد باشد:

1.                  یک استاد نباید زمـانـی که خودش برای دانشجو ارزشـی قائـل نیست، نگران نتیجــه ی پرشــدن فرم های «ارزشـیابـی» خود توسط دانشجویــان باشد.

2.                 یک استاد نباید در چشــم 30-40 شاگــرد زل بزنـد و حقـایق را وارونـه جـلوه دهــد.

3.                 یک استاد نباید فراموش کند که روزی خــودش نیز دانشجو بوده است.

4.                 یک استاد نباید به خاطر استـــاد بودن جــــو گیر شود تا حدی کـه خانم های دانشــجو را به نام کوچـک صدا کند.

5.                  یک استاد نباید در حضـور دانشجویان، پشت ســر همکـارانش صفحــه بگذارد و نـان آنهـا را آجــر کند.

6.                 یک استاد نباید از سخــتی امتحان پایــان ترمـــش به عنوان اسلحــه ای برای تهــدید دانشجو استـفاده کــند.

7.                 یک استاد نباید از این که روزی عــلم دانشجویـــان به سطح او برســد واهمــه داشته باشد.

8.                  یک استاد نباید وقــتی جواب سـؤالــی را نمی داند، بـرای تـرس از آبرو ریــزی جوابی من درآوردی بـــدهـد.

9.                 یک استاد نباید گـروه های درسی دانشجویـی را خودش تعییـــن کند.

10.             یک استاد نباید به جای اینکه دانـشجـویان را برای برای برطــرف کردن چـالش های رشته شــان تشویق کند، بالعکــس آنها را از رشتــه ی تحصیــلی خود دلسـرد و گاهی بیزار کـند.

11.             یک استاد نباید منـتـــظر روزی باشـد که چند دانشـجوی خـاص برای التمــاس نمـره نزد او بـروند و او هـم به ریششــان بخنــدد.

12.             یک استاد نباید رطب خـورده ای باشـد که مـنع رطـب کند.

13.             یک استاد نبـاید بـه دانشــجویـی که به خـاطـر طی کـردن ۱50 کیــلومــتر مسیـر خــانه تا دانـشگاه، تأخـیـر کــرده اسـت؛ بگــویـد: «بـــرو هـمون جایــی که تـا حـالا بـــودی!!»

       یک استـاد چگــونه بـایـــد باشد:

1.                  یک استاد بـاید مثل یک آدم حسابـی از کـسانی که در مورد موضــوعی بیشــتر می فهمنـد، نظـر بخواهـد.

2.                  یک استاد بـاید تــمام دانشجویـانی را که درس نخوانده انـد را مردود کنـد نه فقط یک عـدّه را سـر یک موضـوع خـاص.

3.                 یک استاد بـاید بیش از هـر چیزی روی رشتـه ی تحصیـلی خود تعصب داشته باشـد.

4.                 یک استاد بـاید بـا دانشــجو همچون پدر و مادری دلسـوز برخـورد کندو تمام تلاش خود را برای ایجـاد انگیزش در او به کار گیــرد.

5.                  یک استاد بـاید در آخـرین روز تـدریسـش از دانشجـویان لوح یادبــود بگیــرد نه از دانشــگاه.

6.                  یک استاد بـاید تصویــر ذهنی خوبــی از خود در صدهــا دانشجو یــا همـکار ایجاد کنــد.

7.                 یک استاد بـاید عـلم خویش را درون ذهن خود محفوظ دارد نه در پاورپوینت و اینگونه وسایل که به خـاطر جا گذاشتن فلش یا خرابی کیــس و...، یک کلاس بلاتکلیــف بمانـد.

8.                 یک استاد بـاید تفـاوت بین دانــشجـو و دانش آمـوز را خوب بدانــد.

 

 

 

 

15/12/1389- قابل توجه اساتید و دانشجویان قدرت

برای چهارمین سال پیاپی، تمام سوالات بررسی سیستمهای قدرت در کنکور ارشد سراسری، با مطالب کتاب اینجانب قابل حل است و دانشجویان با کمی دقت میتوانستند 100 درصد سوالات را حل کنند

سوالات و پاسخ  آن را میتوانید از بخش زیر دریافت کنید

www.eidiani.ir/daryaft.htm